پارک های آبی مشهد

معرفی کامل بهترین پارک های آبی مشهد | از موج های خروشان تا موج های آبی

پارک های آبی مشهد، به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرمتقاضی‌ترین مراکز تفریحی ایران به شمار می‌روند. وجود ۴ پارک سرپوشیده بزرگ در مشهد، این شهرستان را به قطب تفریحات آبی در خاورمیانه تبدیل کرده است.

بررسی پارک های آبی مشهد

مشهد همواره به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگران محسوب می‌شود. در هنگام سفر به مشهد می‌توانید، در کنار اماکن تاریخی و زیارتی، از مراکز تفریحی این شهر نیز دیدن کنید. یکی از مهم‌ترین تفریحات مشهد، پارک‌های آبی متعدد است. شهر مشهد با داشتن ۴ پارک آبی سرپوشیده، رتبه اول را در خاورمیانه دارد. هر کدام از پارک های آبی مشهد، امکانات و جاذبه‌های خاص خود را دارند. از طریق آشنایی با این مجموعه‌ها می‌توانید بهترین مقصد را برای گذراندن لحظاتی شاد، انتخاب کنید.

۴ پارک آبی محبوب مشهد

در سال ۱۳۸۶ اولین پارک آبی سرپوشیده در شهر مشهد با نام سرزمین موج‌های آبی ساخته شد که پس از محبوبیت بالای این مجموعه و اقبال شهروندان و گردشگران سه پارک آبی بزرگ دیگر نیز در مشهد افتتاح گردید. امکانات و سرسره‌های متفاوت این پارک‌ها باعث شده تا هر کدام تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم بزند. مجموعه‌های سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب، موج‌های خروشان و پارک‌ آبی ایرانیان، پارک های آبی مشهد را تشکیل می‌دهند.

· سرزمین موج های آبی

سرزمین موج‌های آبی مقصد محبوب اکثر گردشگران در مشهد محسوب می‌شود. این مجموعه آبی با مساحتی حدود ۸۴۶۰ متر مربع به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آبی در خاورمیانه محسوب می‌شود. وجود سرسره‌های مهیج و پر پیچ و تاب، سرزمین موج‌های آبی را به یکی از بهترین مراکز تفریحی ایران تبدیل کرده است.

سرزمین موج‌های آبی امکانات و مزایای مختلفی دارد:

  • این مجموعه به عنوان اولین پارک آبی استاندارد در ایران محسوب می‌شود و دارای معتبرترین استانداردهای جهانی است.
  • امکانات تفریحی سرزمین موج‌های آبی مشهد، تمامی رده‌های سنی را در بر می‌گیرد.
  • استفاده از روش‌های نوین تصفیه آب و رعایت اصول بهداشتی سرزمین موج‌های آبی را به یکی از پاکیزه‌ترین پارک های آبی مشهد تبدیل کرده است.
  • داشتن سرسره‌های مختلف تک نفره، دو نفره، چهار نفره، حمام ترکی، سنای خشک و بخار، رودخانه خروشان و انواع فست فود و رستوران.

موج های آبی

·       پارک ساحلی آفتاب

دومین پارک آبی سرپوشیده در مشهد در سال ۱۳۹۰ با نام پارک ساحلی آفتاب افتتاح شد. این مجموعه حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع زیربنا داشته و در هفت طبقه پذیرای گردشگران و شهروندان مشهدی است. پارک ساحلی آفتاب در دو مجموعه مجزا به آقایان و بانوان خدمات می‌دهد.

از ویژگی‌های بارز پارک ساحلی آفتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در نظر گرفتن تمهیدات ویژه بهداشتی یکی از مزیت‌های مهم پارک ساحلی آفتاب به شمار می‌آید. در مجموعه پارک ساحلی آفتاب استفاده از مواد مضر و سرطان‌زا برای گندزدایی آب ممنوع بوده و از مواد گران قیمتی مانند ازن برای حفظ بهداشت آب استفاده می‌شود.
  • آموزش شنا از سطح مقدماتی تا پیشرفته تحت نظر اساتید با تجربه و ماهر.
  • دسترسی آسان و نزدیک بودن به حرم اما رضا (ع) نسبت به سایر پارک‌ های آبی مشهد.
  • ارائه خدمات از ساعت ۹ تا ۲۳ به صورت تمام وقت و از ۱۳ تا ۲۳ به صورت پاره وقت.
  • داشتن مجموعه رو باز برای آفتاب گرفتن یکی از امکانات خاص مجموعه پارک ساحلی آفتاب محسوب می‌شود.

پارک ساحلی آفتاب

·        پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان در بلوار حجاب مشهد قرار دارد که می‌توان آن را به عنوان استانداردترین مجموعه آبی مشهد به شمار آورد. یکی از امکانات خاص مجموعه پارک آبی ایرانیان موج‌سواری محسوب می‌شود. قطعا موج‌سواری در فضایی سرپوشیده و امن تجربه‌ای است که هر فردی علاقه دارد آن را امتحان کند.

مجموعه پارک آبی ایرانیان در روز‌های فرد و جمعه برای آقایان و در روزهای زوج برای بانوان در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید از ساعت ۱۰ تا ۲۱ به پارک آبی ایرانیان مراجعه کرده و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

پارک آبی

·        موج های خروشان

جدیدترین پارک آبی مشهد در سال ۱۳۹۴ با مساحتی حدود ۶۰۰۰۰ متر مربع افتتاح شد. مجموعه موج‌های خروشان دارای دو سالن مجزا برای بانوان و آقایان است. وجود مراکز تفریحی پرشمار در اطراف مجموعه موج‌های خروشان، یکی از مزیت‌های مهم آن نسبت به سایر پارک‌ های آبی مشهد محسوب می‌شود.                                                      از امکانات پارک آبی موج‌های خروشان می‌توان به: داشتن بیش‌ از ۶۰ سرسره مختلف، زیپ لاین، لیزرتگ، فیش اسپا و سالن ایروبیک ویژه بانوان اشاره کرد.

موج های خروشان

بهترین پارک آبی مشهد

اگر به دنبال دسترسی آسان به مرکز شهر هستید، پارک ساحلی آفتاب گزینه مناسبی برای شما به شمار می‌رود. اگر دوست دارید نهایت هیجان را تجربه کنید می‌توانید به سرزمین موج‌های آبی مراجعه کنید. در صورتی که می‌خواهید تجربه متفاوتی نظیر موج‌سواری را امتحان کنید،  پارک آبی ایرانیان را انتخاب کنید و در آخر، اگر می‌خواهید از امکانات و تفریحات مختلفی نظیر فیش اسپا و لیزر تگ برخوردار باشید، مجموعه موج‌های خروشان بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود.

 هر کدام از پارک های آبی مشهد، امکانات و مزیت‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید با توجه به محل سکونت خود و با در نظر گرفتن مواردی نظیر: هزینه بلیط، تنوع سرسره‌ها، امکانات جانبی و دسترسی آسان مقصد خود را برای تجربه لحظاتی لذت‌بخش انتخاب کنید.

سوالات متداول

[toggle title=”اولین شهر خاورمیانه از نظر تعداد پارک‌های آبی سرپوشیده کدام شهر است؟” state=”close”]شهر مشهد از این نظر به عنوان اولین شهر در خاورمیانه محسوب می‌شود.[/toggle] [toggle title=”چند پارک آبی سرپوشیده در مشهد وجود دارد؟” state=”close”]سرزمین موج‌های آبی، موج‌های خروشان، پارک ساحلی آفتاب و پارک آبی ایرانیان، ۴ پارک آبی سرپوشیده مشهد را تشکیل می‌دهند.[/toggle] [toggle title=”بهترین پارک آبی مشهد کدام است؟” state=”close”]هر کدام از پارک‌ های آبی مشهد امکانات و مزایای خاص خود را دارند که شما می‌توانید با توجه به منطقه زندگی و سلیقه خود بهترین مجموعه را برای تفریح انتخاب کنید.[/toggle]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها